2011-05-25 11:57:22

Pedagoški safari Lastovo

PONEDJELJAK

8 je sati i sve je spremno za još jednu avanturu. Nas trinaestero učenika OŠ „Dr. Ivan Merz“ krenulo je na Lastovo. Već drugu godinu organiziramo razmjenu učenika s OŠ „Braća Glumac“ iz Lastova. Dugo smo se pripremali, a svu ovu organizaciju ne bismo uspjeli obaviti bez Gradskog ureda za obrazovanje kulturu i sport koji nam je platio troškove putovanja, naših roditelja koji brinu kako ćemo bez njih, naših učitelja koji su sve to organizirali te naših prijatelja s Lastova koji su nas pozvali na svoj otok.

Roditelji nam suznih očiju mašu s autobusnog kolodvora, ali mi nismo previše tužni. Znamo da ćemo uskoro vidjeti stare prijatelje. Neki od nas na Lastovo putuju prvi put, ali ohrabreni su lijepim pričama o doživljajima s prijateljima s Lastova. Znamo da je pred nama dug put, prati nas i kiša, ali ništa nam ne može pokvariti ovu lijepu avanturu.

Evo nas i u Splitu gdje se ukrcavamo na katamaran za Lastovo. Stariji i iskusniji putnici nas upozoravaju nas da bi more moglo biti valovito i nemirno, no mi smo hrabri i nekoliko manjih valova ne može nas prestrašiti. Na katamaranu nam zbog već opisanih problemčića s valovima nije bilo dosadno pa smo se uskoro našli na cilju. Učenici sa svojim obiteljima već nas željno iščekuju. Najbolja stvar ovog putovanja je što spavamo kod učenika s Lastova i na tih par dana postajemo dio njihovih obitelji. Neki jedni drugima trče u zagrljaj, a neki se po prvi put susreću i upoznaju s novim prijateljima. Iako je već kasno, a iza nas cijelodnevno putovanje, nećemo brzo u krevet jer imamo puno toga za ispričati svojim lastovskim prijateljima.

UTORAK

Na Lastovo nismo došli turistički. Već u 8 sati svi smo u školi. Ali nije strašno. Učenici i učitelji lijepo su nas primili u svoju školu, a čak smo dobili i lijepe darove. Nakon kratkog fotografiranja krenuli smo na nastavu zajedno s našim lastovskim prijateljima. Zanimljivo je vidjeti kako u nekim razredima ima 5-6 učenika, što je ugodna promjena s obzirom na naših 25. Neke predmete predaju nam učitelji iz Zagreba, neki iz Lastova, a na nekim satovima su se i udružili kako bi zajedničkim snagama nama održali što bolji sat. Nakon nastave učitelji su imali i nekakve zajedničke radionice i izmjenjivali iskustva o radu i vjerojatno se prepirali čiji su učenici bolji i pametniji. Nastava nam je brzo završila pa cijelo popodne imamo za razgledavanje i proučavanje otoka. A stvarno se ima dosta toga za vidjeti. Naši prijatelji s Lastova zaista se trude pokazati što više kako ne bismo propustili ništa u ovih par dana.

SRIJEDA

U jutro smo opet u školi. Posebno je zanimljivo na informatici gdje izrađujemo karaoke, ali i na vjeronauku gdje zajedničke snage zagrepčana i lastovljana proučavaju crkve i katedrale svojih zavičaja. U posjet školi došla su i dva astronoma koja nam drže zanimljive radionice o spektru boja, zviježđima i sl.

Popodne uvježbavamo nastup koji ćemo u četvrtak navečer izvesti pred učenicima i učiteljima škole, ali i pred ostalim mještanima Lastova.

ČETVRTAK

U jutro opet krećemo na nastavu. Ali izvan škole. Čeka nas duga šetnja po Lastovu gdje ćemo upoznati biljni i životinjski svijet. Skupljamo biljke za herbarij jer većina njih ne raste u našem kraju, a pogotovo ne u centru Zagreba. Odlazimo na farmu koza. Bez obzira na ne baš najljepši miris koji se širi po farmi,  svi trčimo vidjeti male jariće. Učenici s Lastova uglavnom se bave i poljoprivredom pa nam pokazuju kako se sadi krumpir. Kopamo gredice i neki od nas su se zaista dobro snašli s motikom i grabljicama iako dolazimo sa zagrebačkog betona. Odlazimo u posjet otočkoj zadruzi koja proizvodi vino i maslinovo ulje. Vino nismo smjeli probati, ali učitelji tvrde da je odlično. U lučici vadimo mreže i veselimo se našem prvom ulovu ribe.

Svašta smo danas naučili, ali bez obzira na umor, nismo ni blizu kraja dana.  U 18 sati pred prepunom dvoranom predstavljamo našu školu. Prikazujemo film o školi, a izvodimo i predstavu. Nekoliko učenica svira na klaviru i harmonici. Po velikom pljesku koji smo dobili na kraju predstave, čini se da smo bili odlični.

U 21 sat već je pao mrak i noć je idealna za promatranje zvijezda. Skupili smo se svi na sportskom igralištu, a simpatični astronomi održali su nam zanimljivo predavanje o zvijezdama. Dopustili su nam i da gledamo kroz teleskop. Zaista su svi uživali.

PETAK

U 4:30 opraštamo se od svojih prijatelja i krećemo natrag za Zagreb. Izmjenjujemo adrese i brojeve mobitela i već se dogovaramo za ponovni susret. U Splitu imamo dovoljno vremena za obilazak Dioklecijanove palače i šetnju splitskom rivom.

Veći dio vožnje kući spavamo ili sređujemo dojmove o ovom putovanju. Zaključci su uglavnom isti: „Vraćamo se opet!“