preskoči na sadržaj

Osnovna škola Dr. Ivan Merz, Zagreb

 > Knjižnica

POVEZNICA ZA PRETRAŽIVANJE

KNJIŽNOGA FONDA

http://library.foi.hr/m3/kupit.asp?B=918


Vijesti iz knjižnice

Istražili smo Ivanu Brlić Mažuranić!

Autor: Martina Prpić, 27. 4. 2017. 12:41

Pod [više] pogledajte učeničke radove.

 [više]

Zlatna guska u knjižnici :)

Autor: Martina Prpić, 25. 4. 2017. 14:02

 [više]

Mala izložba slikovnica u školskoj knjižnici

Autor: Martina Prpić, 23. 11. 2016. 15:49

 [više]

Kako 3.b vidi Hlapića

Autor: Martina Prpić, 22. 11. 2016. 20:10

 [više]

Sarina posudba

Autor: Filip Potočki, 6. 5. 2016. 21:30

 [više]

MIRIS KNJIGE

Autor: Filip Potočki, 6. 5. 2016. 21:19

Izložba knjiga za djecu i mladež u Hrvatskoj u drugoj polovini 20. stoljeća
Knjige koje smo čitali od ranih pedesetih do početka devedesetih godina prošloga stoljeća.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 [više]

Zajedništvo

Autor: Filip Potočki, 7. 12. 2015. 12:35

 [više]

AKTIVNOSTI U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI TIJEKOM GODINE

Autor: Ivan Klobučar, 23. 10. 2015. 11:06

- ŽIVA RIJEČ U KNJIŽNICI

Čitanje i pripovijedanje priča

- SUSRETI S KNJIŽEVNICIMA

- DRAMSKE IMPROVIZACIJE

Improvizacije s lutkama po motivima iz pročitanih književnih djela

- IZLOŽBA KNJIGA u povodu Mjeseca hrvatske knjige

„Knjige za djecu i mladež u drugoj polovini 20. stoljeća“

- DEBATA U KNJIŽNICI

Aktualne teme i teme koje obuhvaćaju informacijsku pismenost

- RADIONICE

Povijest pisma i knjige

Pronalaženje valjane informacije u različitim medijima

Dječji časopisi

Pravopis i kako se njime služi

Enciklopedije i leksikoni i kako se njima služi

Lektira u školskoj knjižnici

 [više]

Sat lektire u školskoj knjižnici s 3.c

Autor: Ivan Klobučar, 19. 10. 2015. 13:59

Lektiru smo obradili u knjižnici. Kao i uvijek bilo je zabavno i veselo.

Kako nam je bilo, pogledajte na fotografijama, ovdje.

 [više]

Najčitatelji u školskoj godini 2014./2015.

Autor: Ivan Klobučar, 11. 5. 2015. 13:06


1. Karla Jukić, 3.a
2. Lota Blašković, 3.a
3. Marija Kristina Mustač, 8.b


Marija Kritstina Mustač iz 8.b razreda najmarljivija je čitateljica među osmaši(ca)ma, a u stopu je slijedi Lina Markuš, također iz 8.b. 
Svim vrijednim čitateljicama (i čitateljima koji se slučajno nisu našli među prvima) želimo još mnogo lijepih trenutaka provedenih s knjigom. Jer, knjiga je učiteljica i prijateljica, brat i drug, knjiga je ona dobra sjena koja te u stopu prati ako joj to dopustiš. Pa, dopusti joj! 
 

 [više]

Otvoreni sat u knjižnici: Basna u riječi i igri

Autor: Ivan Klobučar, 11. 5. 2015. 13:04

 [više]

Sat u knjižnici za posjeta učenika Savezne gimnazije u Željeznom

Autor: Ivan Klobučar, 11. 5. 2015. 13:02

 [više]

Veliki odmor u knjižnici

Autor: Ivan Klobučar, 11. 5. 2015. 12:58

 [više]

Književni susret u školskoj knjižnici

Autor: Slavica Horvat, 12. 2. 2015. 09:35

Književni susret u školskoj knjižnici s Dubravkom Volenec i njenim Vrapčićem Prhkom.

 [više]

PUTOVANJE AUTOBUSOM NA MJESEC U DHK

Autor: Slavica Horvat, 14. 1. 2015. 21:10

Četvrti razredi na Maloj tribini u Društvu hrvatskih književnika (DHK)

 

Pišu Iva Smolčić i Tamara Iveković, 4.a

 

Učenici su doznali da će Mladen uskoro objaviti svoj novi roman, elementski horor koji se događa u jednom selu u Zagorju, i da Hrvoje priprema novu Tajnu i to mlađeg brata, da je do sada objavio 14 romana s naslovom tajna i da će ih biti još, da ima psa mješanca, da se namjerava baviti pisanjem još dugo i da im je obojici najdraži pisac u djetinjstvu bio Ivan Kušan.

 [više]

MEĐUKNJIŽNIČNA SURADNJA

Autor: Slavica Horvat, 24. 11. 2014. 10:52

NAŠI UČENICI NA ODJELU ZA DJECU KNJIŽNICE MEDVEŠČAK

 

Piše Niko Radujković, 4.a

 

Čitali smo psu

 

Dok sam čitao, osjetio sam kako mi je psić naslonio glavu na nogu.

Svidjelo mi se to i pojačalo želju da imam maloga slatkog psića.

 

 

U povodu Mjeseca hrvatske knjige s učiteljicom Petrom  i učiteljem Mišom posjetili smo Odjel za djecu i mlade Knjižnice Medveščak. U posjet su išli boravkaši 4.a i 4.b razreda. U knjižnici nas je dočekao lijep psić. Malo smo ga dragali, pa smo mu dali keksiće u obliku kosti. Kad sam mu dao keksić, polizao mi je ruku. Nakon maženja čitali smo mu ulomak iz knjige o odgajanju štenaca. Psić je jako pozorno slušao. Ja sam mu pročitao dio teksta o tome kako se igrati skrivača sa psom. Dok sam čitao, osjetio sam kako mi je psić naslonio glavu na nogu. Svidjelo mi se to i pojačalo želju da imam maloga slatkog psića.

 

 

 [više]

Natjecanje u čitanju naglas za zagrebačke osnovnoškolce (23.10. - 31.10.)

Autor: Slavica Horvat, 3. 11. 2014. 15:19

 

Piše Marta Bebek, 5.c

 

Natjecanje je organizirano povodom Mjeseca hrvatske knjige 2014.,

a odvijalo u Gradskoj knjižnici (Odjel za djecu i mladež i Hrvatski centar za dječju knjigu)

tako da su učenici uvodno predstavili svoju najdražu knjigu, a zatim interpretativno pročitali odabrani ulomak.

Dana 28. listopada održalo se  natjecanje u čitanju naglas. Sudjelovali su učenici osnovnih škola Zagrebačke županije i Grada Zagreba. Osnovnu školu „Dr. Ivan Merz“ predstavljala je učenica 5.c razreda, Sara Vukoje pod mentorstvom naše knjižničarke, Vesne Šredl.Natjecanje je organizirano povodom Mjeseca hrvatske knjige 2014., a odvijalou Gradskoj knjižnici (Odjel za djecu i mladež i Hrvatski centar za dječju knjigu) tako da su učenici uvodno predstavili svoju najdražu knjigu, a zatim interpretativno pročitali odabrani ulomak. Ponosni smo što je i naša škola sudjelovala na ovakvom događaju važnom za izgradnju čitalačke kulture kod djece.

 [više]

Iz povijesti dječje književnosti u Hrvatskoj Vijest ima dokument u privitku

Autor: Martina Prpić, 23. 11. 2016. 16:21

Ovdje možete pročitati vrlo zanimljiv tekst iz povijesti dječje književnosti u Hrvatskoj, koji je napisala naša knjižničarka.

Rad se nalazi kao prilog pod [više].

 [više]

 



AKTIVNOSTI U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI TIJEKOM MJESECA HRVATSKE KNJIGE

od 15. listopada do 15. studenoga

Mjesec hrvatske knjige manifestacija je koja se u Hrvatskoj obilježava od 1995. godine, a

tradicionalno promiče čitanje kao društvenu vrijednost i knjigu kao kulturno dobro.

 

- Mala IZLOŽBA SLIKOVNICA I ILUSTRIRANIH KNJIGA u školskoj knjižnici

- Sudjelovanje u NACIONALNOM KVIZU ZA POTICANJE ČITANJA

- Izbor NAJOMILJNIJEGA KNJIŽEVNOG DJELA (anketa)

- RASPRAVA u školskoj knjižnici na temu:

                      „KOJE BI KNJIGE SVATKO MORAO PROČITATI“

- Priprema izložbe:

                      „HRVATSKA DJEČJA KNJIGA S KRAJA 20. I NA POČETKU 21. STOLJĆA“

- Obilježavanje DANA ŠKOLSKIH KNJIŽNICA:

                      Čitanje u knjižnici i razgovor o pročitanim knjigama

- Živa riječ u školskoj knjižnici:

                     „ČITANJE I PRIPOVIJEDANJE HRVATSKIH NARODNIH PRIČA“

- PROJEKCIJA FILMOVA ZA DJECU nastalih prema književnome predlošku

                     (Filmovi snimljeni po romanima Ivana Kušana, Mate Lovraka,

                      Ivane Brlić-Mažuranić, Marka Twaina i Johanne Spyri)


NAJČITATELJI(CE) U ŠKOLSKOJ GODINI 2015./2016

Čestitamo našim vrijednim čitateljicama, a svima koji vole knjigu i čitanje želimo uzbudljivo i toplo ljeto puno neponovljivih doživljaja i lijepih knjiga.

1. KARLA JUKIĆ, 4.a
2. SARA HALAMBEK, 6.c
3. LEONARDA CINOTTI, 6.c
 


Dičim se imenom svojim

Prolistajte i pročitajte našu knjižicu "Dičim se imenom svojim" koja je nastala kao rezultat istraživanja podrijetla osobnih imena. Podrijetlo svojih imena i imena članova svoje uže obitelji u školskoj su knjižnici istraživali učenici 3.a razreda. Voditeljice projekta bile su učiteljica Mirna i knjižničarka Vesna.
 

Priloženi dokumenti:
Dicim se imenom svojim.pdf


Planirane aktivnosti u školskoj knjižnici tijekom školske godine 2104./2015.

Čitanje naglas: Živa riječ u knjižnici

Knjižničarka i učenici čitaju bajke i ulomke iz različitih književnih djela

(jedan dan u tjednu određen je za živu riječ). Izbor djela pripremaju učenici s knjižničarkom prema interesima i aktualnim naslovima.

 

Obilježavanja Mjeseca hrvatske knjige od 15. listopada do 15. studenoga

Čitanje naglas te predstavljanje knjige; priprema za natjecanje u čitanju naglas u organizaciji Gradske knjižnice (svi Dnevnici Pauline P.)

 

Sudjelovanje u Nacionalnom kvizu za poticanje čitanja na temu:

LJUBAV ZA POČETNIKE

Za ovaj kviz pročitajte knjige:
ZVONIMIR BALOG: Ljubav za početnike, DOBRIŠA CESARIĆTišina i druge pjesme, LUKO PALJETAK: Miševi i mačke naglavačke i DRAGUTIN TADIJANOVIĆ: Srebrne svirale.

Obilježavanje značajnih dana i obljetnica (radionice u knjižnici):

27. listopada: Međunarodni dan školskih knjižnica, 18. studeni: Dan sjećanja na Vukovar, 24. studeni: Dan hrvatskog kazališta, 14. veljače: Međunarodni dan zaljubljenih, 11.-17. ožujka: Dani hrvatskog jezika, 2. travnja: Međunarodni dan dječje knjige, 22. travnja: Dan planeta Zemlje, 23. travnja: Svjetski dan knjige i autorskog prava

…………………………………………………………………………………………………..

29. rujna: 105. obljetnica smrti Vladimira Vidrića

16. listopada: 155. godina smrti Wilhelma Grimma

7 veljače: 150. obljetnica rođenja S.S. Kranjčevića

10. ožujka: 100. obljetnica rođenja Jože Horvata

21.ožujka 120. obljetnica rođenja prvoupisanog učenika u našu školu Zlatka Balokovića

………………………………………………………………………………………………

U školskoj knjižnici pripremamo priloge za webnovine Mravek, osvrte na pročitana djela - Mali čitateljski žiri i debate na temu Slobodan pristup društvenim mrežama u osnovnoškolskoj dobi i Dobrobiti i opasnosti interneta.

                                                                                                       Školska knjižničarka Vesna Šredl


Mudroslovi

Učenici 1.a na Zrinjevcu su se predstavili kao knjižari i tom su prigodom, a što drugo, izdali knjigu. Malu su im pomoć pritom pružile učiteljica Mirna i knjižničarka Vesna, te samozatajni roditelji koji su knjigu tiskali. Knjiga je već rasprodana pa je, kako to već danas ide, možete pročitati online kliknete li na sliku.

Priloženi dokumenti:
mudroslovi pdf.pdf


NAŠA KNJIŽNICA

 

 


Mali čitateljski žiri

U privremenoj knjižnici ove je školske godine bilo skučeno, ali to nas nije omelo u raznim aktivnostima: čitanju naglas, pisanju osvrta, radionicama...

Članice Malog čitateljskog žirija: Lucija, Anja, Hana, Lana i Petra nisu pisale samo osvrte na pročitana djela. One su zdušno pomagale u uspostavljanju knjižnice u novom prostoru, a pročitale su i gotovo sva novonabavljena djela u knjižnici.

Želimo im mnogo uspjeha u novoj školi!


Čitateljski blogovi

Ovo su poveznice za čitateljske blogove.

Možete se uključiti i komentirati, preporučiti i osvrnuti na pročitano djelo, možete razmijeniti svoje mišljenje i podijeliti svoje čitateljske interese s čitateljima diljem Hrvatske. Odaberite jedan od blogova, ili možda sva tri.

Uključite se i u rad našeg Malog čitateljskog žirija!

Čitajte i razgovarajte o pročitanom sa svojim vršnjacima.

http://www.kgz.hr/default.aspx?id=7007

http://frikovi.wordpress.com/

http://traganje.wordpress.com/


Tragači

Tragači su dječji čitateljski blog na kojem možete pročitati što vaši
vršnjaci čitaju i što vam preporučuju za čitanje. Naravno, i sami se
možete uključiti i napisati svoje osvrte i preporuke.
Poveznica: KLIK


eLektira

Poveznica za online lektiru

Ivana Gorana Kovačića: "Sedam zvonara majke Marije"

(eLektire) KLIK

 

"Sedam zvonara majke Marije" je od 72. do 94. stranice.


Literatura koja potiče na čitanje

Literatura koja potiče na čitanje

 

Kad sam započela s pripremama za obradu ove teme (predstavljene na stručnom skupu školskih knjižničara 30. kolovoza 2012. u OŠ Otok), našla sam se pred mnogim izazovima s kojima nisam računala.

Što uopće danas potiče djecu na čitanje: koje teme, kakvi junaci, kakve priče osvajaju trenutno ovu čitateljsku populaciju? Naime, na temelju onoga s čime se kao školska knjižničarka svakodnevno susrećem, mogla bih zaključiti da nekih zajedničkih interesa i teme oko koje bi se ti interesi okupljali, jednostavno nema.

Jesam li u pravu, pokazat će anketa koju sam provela među učenicima od trećeg do osmog razreda. Cilj je ankete bio istražiti:

  • kakav je odnos djece osnovnoškolske dobi prema čitanju
  • kakvi su njihovi čitateljski ukusi
  • koje su im omiljene književne teme
  • koje su im omiljene knjige
  • koje su (ili bi) ih knjige potakle na čitanje

 

Podatke sam usporedila s nekim podacima iz ankete provedene 2004. godine kad je vladala posvemašnja potteromanija, a Gospodar prstenova doživljavao svoju renesansu.

 

Anketa

Na pitanje voliš li čitati od 219 anketiranih 134 ili 61 %  učenika reklo je DA voli čitati, 38 učenika ili 17% voli čitati ponekad, a 47 ili 21% učenika NE voli čitati. Svoj su odnos prema čitanju mogli obrazložiti pa su oni koji vole čitati naglasili da čitanjem: proširuju znanje, obogaćuju rječnik, postaju pametniji, otkrivaju nove svjetove, otkrivaju se i prepoznaju u likovima, svašta dožive, a ništa im se ne može dogoditi, uživljavaju se u druge uloge, upoznaju drugačije ljude ili jednostavno vole čitati.

 

K tomu su naglasili da čitajući ubijaju dosadu, čitanje ih opušta i ispunjava, prati ih dobar osjećaj da su jedan od likova, budi u njima radost i omogućuje im da maštaju, usrećuje ih i nadahnjuje, ispunjava ih i pomaže u učenju i sastavcima.

Jedna je učenica napisala da je čitanje poput opsesije jer jednostavno ne možeš prestati, a duga je napisala: VOLIM ČITATI JER MI TO POMAŽE DA BUDEM  KNJIŽEVNIJA I OBRAZOVANIJA.

Učenici koji ne vole čitati bili su koncizniji u svojim odgovorima pa su svoj odnos prema čitanju iskazali ovako: čitanje je dosadno, knjige su davež, imam pametnijeg posla od čitanja, imam važnije obveze, radije se vani igram s prijateljima, to je gubljenje vremena, zamara me, ne volim čitati jer ne znam čitati, a jedan je učenik velikim slovima napisao i podcrtao: NEVOLIM ĆITATI! NEVOLIM ĆITATI KNJIGE nesvjestan, naravno, kako se takav odnos prema čitanju izravno odrazio na njegovu pismenost.

Na pitanje kakve knjige najradije čitaju, odredili su ih žanrovski ili opisom teme.

Tako najradije pustolovne knjige čita 110 učenika; šaljive bez obzira na temu 89, samo stripove čita njih 87, kriminalističke 79, znanstvenofantastične 45,  ljubavne 43, znanstvenopopularne 15, samo sadržaje na internetu 4 i samo sadržaje na nastavnome satu 10.

Kad usporedim ove podatke s onima iz ankete iz 2004. godine, gotovo se u cijelosti podudaraju, samo je tada nešto više učenika bilo okrenuto temama o prijateljstvu, što je danas uglavnom nezanimljivo (jedan je učenik napisao kako ne voli dosadne starinske knjige o prijateljstvu), a internet nije bio opcija.

U čemu se, međutim, bitno razilaze. U vrijeme Harryja Pottera čitateljsko je tijelo bilo okupljeno oko nekih naslova pa i onda kad to nije bilo pomodno štivo koje je osvajalo što sadržajem, a što (mislim više) potrebom za dokazivanjem i osjećajem pripadnosti jednoj jasno određenoj čitateljskoj skupini. Danas su ti interesi raspršeni.

 

U anketi iz 2004.g. od 258 anketiranih učenika kao omiljenu knjigu odabralo je:

  1. Čudnovate zgode šegrta Hlapića - 68
  2. Harry Potter i kamen mudraca – 51
  3. Vlak u snijegu – 45
  4. Pripovijest o doktoru Dolittleu – 31
  5. Bambi – 23
  6. Gospodar prstenova – 20
  7. Emil i detektivi – 18
  8. Družba Pere Kvržice – 16
  9. Mali princ – 13
  10. Trojica u Trnju – 12

             ostalo je ispod 10

 

U tom je izboru vidljivo okupljanje oko nekih naslova pa su Čudnovate zgode šegrta Hlapića bile omiljena knjiga većini učenika, a slijedili su ih u stopu poklonici Harryja Pottera pa Vlak u snijegu i ostalo.

2012. godine ukus se promijenio, ili bolje reći, izgubio se neki opći čitateljski interes. Premda 61% učenika tvrdi da voli čitati, a još 17 % voli čitati ono što sami biraju i čitaju povremeno, osim jednog, Dnevnika Pauline P. Sanje Polak, trenutno nema naslova koji bi ih mahom osvojio.

Na pitanje koja im je pročitana knjiga najdraža, odgovorili su:

 

  1. Dnevnik Pauline P. – 40
  2. Trojica u Trnju – 9
  3. Harry Potter i… (serijal) – 9
  4. Pripovijest o doktoru Dolittleu – 8
  5. Vlak u snijegu – 8
  6. Doživljaji Huckleberryja Finna 7
  7. Emil i detektivi – 7
  8. Gregov dnevnik – 6
  9. Heidi – 5
  10. Tajni dnevnik Adriana Molea – 5
  11. Strah u Ulici lipa – 5
  12. Robinson Crusoe – 4
  13. Družba Pere Kvržice – 4
  14. Junaci Pavlove ulice – 4
  15. Princezini dnevnici – 3
  16. Srce od tinte – 3
  17. Čudnovate zgode šegrta Hlapića – 3
  18. Profesorica iz snova – 3
  19. Vampirska akademija… – 2

Slijedi niz naslova koje su birali jednom, najviše dvaput, što znači da nijedna knjiga osim Dnevnika Pauline P. nije dobila više od deset glasova. Zanimljivo je da su i mnogi učenici koji ne vole čitati, naveli naslov svoje omiljene knjige.

Usporedila sam ovaj izbor s izborom Tragača (dječji čitateljski blog), a njihove su omiljene knjige:

1. Harry Potter i ... (svi dijelovi serijala)

2. Warrior cats

3. Matilda

4. Gregov dnevnik

5. Obitelj Penderwick

6. Labirint kostiju

Moji su učenici birali Harryja Pottera i Gregov dnevnik, a samo je jednom spomenut Labirint kostiju i serijal Warrior cats. Matildu i Obitelj Penderwick ne spominju.

Na pitanje zašto im se omiljena knjiga sviđa, odgovorili su: šaljiva je i zanimljiva, puna je pustolovina i mitskih bića, ima puno događaja, zabavna je, puna je čarolija i opasnosti, govori o vršnjacima koji su poput mene, vrlo je napeta i uzbudljiva, tako je djevojačka i pisana je djevojačkim jezikom, sviđa mi se okruženje, puna je nade, ljubavi i iznenađenja, u njoj se može sve što se hoće i SVIĐA MI SE JER POSTOJI FILM PA NE MORAM ČITATI!

Temeljni je cilj ove ankete bio istražiti potiču li omiljene knjige na čitanje drugih knjiga i što je u tome presudno.

Od 219 učenika, 159 ili 73% navelo je da ih je omiljena knjiga potakla na čitanje, a 60 ili 27% nije poželjelo čitati nešto novo ili slično toj knjizi.

159 učenika koje je omiljena knjiga potakla na čitanje biralo je:

  • knjige koje su se nastavljale na omiljenu knjigu – 63
  • knjige slične tematike – 44
  • knjige istoga autora - 27
  • knjige sličnoga naslova - 7
  • bilo koje knjige – 16

Najčešće su, dakle, birani nastavci uspješnica pa su oni koji vole Dnevnik Pauline P. čitali i njene nastavke (Drugi dnevnik i Pobunu), a sve rjeđi poklonici Harryja Pottera posežu za nastavcima ove vrlo opsežne knjige. Potom biraju autora pa su čitali Miru Gavrana, Ivana Kušana, Sanju Pilić, Hrvoja Kovačevića, Sanju Polak i druge zato što im se jedan od njihovih romana svidio. Tematika u izboru također je vrlo važna, dok naslov igra manju ulogu.

Na pitanje kakve bi knjige rado čitali, odgovorili su da bi te knjige trebale biti: pustolovne, šaljive, pune spletaka, sreće i nesreće, napete i uzbudljive, s fascinantnom pričom, ljubavne, kriminalističke, mistične i pune fantazije, kratke, s puno dijaloga i malo opisa, o prijateljstvu, samo da su zabavne,

napete do samoga kraja, ludo uzbudljive, povijesne, o ribarenju, o računalima, o automobilima, o starim kulturama, o robotima, o dinosaurima… Ipak manji dio želi knjige pune akcije, krvi, smrti i zločina, zatim hororce, o vampirima, pa s puno slika i malo teksta ili samo stripove. 10 učenika naznačilo je da ne želi baš nikakve knjige, jedna je djevojčica istakla da želi čitati samo knjige značajne za svjetsku književnost, a ne domaći davež, dok jedan želi KNJIGE U 3D TEHNICI.

Na temelju novih činjenica koje su mi ponuđene u provedenoj anketi, zaključila bih da su danas mladi čitatelji mnogo bliži individualnom izboru nego li oni iz 2004. godine. U posljednjih osam godina nakon pomame za Harryjem Potterom, uslijedila je hiperprodukcija knjiga slične tematike. Više ili manje uspješni epigoni nisu dosegli predložak, ali su preplavili tržište. Konačno je došlo do zasićenja koje je raspršilo čitalačko tijelo, ali i do praznine jer neovisno o vampirskim i sličnim temama koje bi trenutno osvojile mlade čitatelje, ništa nije bilo tako moćno da bi ih na sličan način objedinilo. Nažalost, ni Hlapić više nije tako neodoljiv ili je to što su previdjeli njegov šarm, kao i sve uostalom, odraz trenutka.

Dnevnik Pauline P.,Tajni dnevnik Adriana Molea i Gregov dnevnik pa i Dnevnik Anne Frank koji je jednom spomenut, mogli bi nas navesti na zaključak da je dnevnička proza omiljena. Međutim, privlačnost ovih knjiga nije toliko u formi koliko u sadržaju pa pretpostavljam da su im ovi dnevnici zanimljivi samo zato što su napisani tako šarmantno.  

U vrijeme kad su prosječno od deset najboljih čitatelja tek trojica dječaci, možemo se upitati pišu li suvremeni autori uglavnom za djevojčice ili su dječaci jednostavno prestali čitati. U anketi iz 2004. godine to se pitanje nije nametalo jer razlika nije bila tako uočljiva. Danas je to gorući problem, ali to je tema nekog drugog istraživanja.

 

Vesna Šredl, knjižničarka u OŠ „Dr. Ivan Merz“


Živa riječ u knjižnici

Otvoreni sat u knjižnici

 

Čitanje i pričanje priča u knjižnici vrlo je omiljena aktivnost. Priče čita i pripovijeda knjižničarka ili netko od gostiju.

Radovali smo se pripovijedanju narodnih priča Joze Vrkića, a ove nam je godine „Djedove priče“ Erwina Mosera čitala urednica hrvatskoga izdanja te knjige Anita Peti Stantić.

Anita Peti Stantić, urednica Djedovih priča, čita u knjižnici

 

Otvoreni sat hrvatskoga jezika u knjižnici

Razred: 2. a

Učiteljice: Milka Bobaš i Vesna Šredl (knjižničarka)

 

Na otvorenom satu hrvatskoga jezika u knjižnici s 2.a razredom knjižničarka Vesna Šredl je u suradnji s učiteljicom Milkom Bobaš predstavila učenicima zbirku „Djedove priče“ Erwina Mosera i pročitala im priču „Pijani štakor“.

 

Cilj je nastavnoga sata bio upoznavanje učenika (i nazočnih roditelja) s novom knjigom u knjižnici i poticanje na čitanje.

 

Priča „Pijani štakor“ slojevita je i može se interpretirati na nekoliko razina. Učenici drugoga razreda uspjeli su prepoznati prvu razinu, odnosno događanje u priči, ali su u razgovoru otkrili i njenu metaforiku (neodgovornog štakora i njegov odnos prema zajednici kojoj pripada povezali su s ljudima i njihovim ponašanjem u poznatim situacijama).

Nakon čitanja i interpretacije priče, učenicima su podijeljeni listići papira na kojima su svijetlim bojama trebali napisati koje osobine kod ljudi poštuju, a tamnim bojama koje osobine ne vole ili ih preziru. Učenici su vrlo jasno artikulirali svoj stav prema temeljnim moralnim načelima.

Čitanje priče pozorno su pratili i učenici i roditelji, a nakon završenoga sata roditelji su komentirali kako je bilo lijepo jer im je netko nakon toliko godina opet čitao priču.

Sat je dio projekta „Živa riječ u knjižnici“.

 

Nazočni roditelji učenika: Lovre Brčića, Nike Bukovca, Vite Grgić, Karla Hrvoja, Gorana Husineca, Patrika Kotrlea, Marte Lončar, Alme  Tee Nović,  Pave Novokmeta, Tina Pančića, Lucije Perko, Mare Sukanić i Gabrijela Štorge.

Jozo Vrkić uživo pripovijeda


Knjižnica

MJESEC HRVATSKE KNJIGE:

NACIONALNI KVIZ ZA POTICANJE ČITANJA

 

KLIKOM NA RIJEČ KVIZ, MOŽETE PRISTUPITI STRANICAMA KVIZA I PROČITATI UPUTE I SVE INFORMACIJE VEZANE ZA NACIONALNI KVIZ ZA POTICANJE ČITANJA..

KVIZ

 

 

 

 

POVEZNICA ZA PRETRAŽIVANJE KNJIŽNOGA FONDA

http://library.foi.hr/m3/kupit.asp?B=918

 

Knjižnica u našoj školi najbliže je mjesto nebu, ili ako hoćete, suncu.

Smještena na 4. katu naše stare ljepotice, knjižnica je omiljeno mjesto mnogih učenika, pojedinih učitelja i ostalih posjetitelja. Pod krovom, poduprta gredama i s krovnim prozorima, osunčana je, nasmiješena i gostoljubiva.

Ne znamo točno otkad je knjižnica otvorena učenicima. Na ovom je mjestu, pod krovom od ranih devedesetih prošloga stoljeća, ali se prije toga premještala iz prostorije u prostoriju, kako su potrebe nalagale. U najstarijim knjigama pohranjenima u njoj, nalazimo pečate na kojima piše: Narodna škola Draškovićeva I., Zagreb, Nastavnička knjižnica X. osmogodišnje škole (ženske) u Zagrebu, Učenička knjižnica X. osmogodišnje škole (ženske), Knjižnica državne ženske građanske škole, Djačka knjižnica Zemaljske više djevojačke škole smjera trgovačko industrijskoga, IX. sedmogodišnja škola (muška), Osnovna škola Otokar Keršovani – knjižnica,Osnovna škola „Dr. Ivan Merz“, knjižnica…

Na temelju pečata Djačke knjižnice Više zemaljske škole (djevojačke) možemo zaključiti da je određeni knjižni fond bio na raspolaganju učenicima od samog otvorenja škole, a svakako još prije Prvoga svjetskog rata.

Danas knjižnica ima 8000 knjiga od kojih je preko 6000 upisano u računalni program pa se knjige posuđuju računalno. Knjižnica je pretplaćena na 28 časopisa, a posjeduje i 130 AV zapisa. U knjižnici i u suradnji s knjižničarkom organiziraju se mnogi projekti, susreti, sati lektire i medijske kulture, izložbe, posjeti drugim knjižnicama... Knjižnica je otvoreno mjesto gdje se često pišu zadaće, uči, čita, glumi, pripremaju referati, odigrava dio nastave, pretražuje po internetu, otkriva skriveno znanje. Uloga je knjižničara, pritom, pomoći svim korisnicima da dođu do informacije. Ako treba, informaciju ćemo iskopati iz zemlje (pa nije ni ona bez dna – ili možda jest?)!

 





Upisi u PRVI razred

E-DNEVNIK

Priloženi dokumenti:
e-D upute za roditelje.pdf

Zaštita djece na internetu

Priloženi dokumenti:
HAKOM Brosura.pdf

Kalendar
« Kolovoz 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Naš YouTube kanal

Školski dokumenti
ARHIVA VIJESTI
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Web novine MRAVEK

Video zapisi

Zdravstveni odgoj
Protokol - nasilje
Jelovnik

Priloženi dokumenti:
JELOVNIK7.docx

OCJENJIVANJE
Pravilnik o kućnom redu

CMS za škole logo
Osnovna škola Dr. Ivan Merz, Zagreb / Račkoga 4, HR-10000 Zagreb / www.os-imerz-zg.skole.hr / ured@os-imerz-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju